Zajęcia dodatkowe "Kodowanie na dywanie" w grupie Pszczółek
Dnia 13 maja 2021 r. dzieci podzielone na 2 zespoły rozgrywały grę ekologiczną „ Kolorowe pojemniki”. Przed przystąpieniem do gry z pomocą nauczyciela ułożyły grę na macie edukacyjnej z tabliczek oraz ustaliły symboliczne znaczenie- kody dla tabliczek z obrazkami. Przedstawiciele zespołów naprzemiennie rzucali kostką, poruszając pionkami- kubeczkami o tyle pól, ile oczek wyrzucili. Gdy pionek znalazł się na polu tabliczki z obrazkiem, należało wykonać odpowiedni ruch zgodnie z wcześniej ustalonym kodem. Jeśli pionek zatrzymał się na kolorowym polu, drużyna wyjmowała jeden obrazek i odpowiadała na pytanie: Czy ten odpadek powinien być wrzucony do pojemnika w tym kolorze? Jeśli drużyna odpowiedziała prawidłowo, przesuwała się o jedno pole do przodu. Jeśli się pomyliła, przesuwa się o jedno w tył. Jeśli pionek zatrzymał się na polu, na którym były śmieci, drużyna czekała jedną kolejkę („czas na sprzątanie”). Jeśli pionek trafił na pole z kulką z gazety, wybrana osoba z drużyny musiała wrzucić tę kulkę do pojemnika ustawionego na środku. Jeśli udało się wykonać te zadania, pionek przesuwał się o jedno pole do przodu. Jeśli zawodnik nie wykonał tego zadania, wtedy pionek przesuwał się o jedno pole w tył. Wygrała drużyna, która pierwsza dotarła na pole z napisem META. Grze towarzyszyły niemałe emocje. Podczas tych zajęć dzieci kształtowały odporność emocjonalną, ale przede wszystkim rozwijały poczucie troski i odpowiedzialności o obecną i przyszłą jakość życia na Ziemi.