Koncepcja pracy
Naszą działalność opisuje cytat:
„Tak naprawdę to są tylko dwie rzeczy, w które można wyposażyć dzieci:
pierwszą są korzenie, drugą – skrzydła.”
Misja przedszkola
Przedszkole zapewnia dzieciom opiekę, dba o bezpieczeństwo psychiczne i fizyczne. Rozpoznaje i zaspakaja potrzeby oraz rozwija indywidualne możliwości i talenty. Tworzy warunki do nabywania przez dzieci wiadomości i umiejętności, których celem jest osiągnięcie stanu gotowości do podjęcia nauki w szkole podstawowej.
Przedszkole buduje środowisko społeczne dziecka, kształtuje jego postawy moralne oraz uczy odróżniania dobra od zła. Kieruje się zasadami wynikającymi z Konwencji Praw Dziecka. Wspiera działania wychowawcze rodziców.
Promuje zdrowie, zachowania przyjazne przyrodzie, buduje poczucie tożsamości regionalnej i narodowej. U podstaw rozwoju i doskonalenia pracy przedszkola leżą wymagania państwa wobec przedszkoli określone w rozporządzeniu o nadzorze pedagogicznym.
Główne założenia koncepcji naszego przedszkola:
- Przedszkole tworzy procesy wspomagania rozwoju i edukacji odpowiednio do indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka,
- Dziecko jest aktywne i twórcze w nabywaniu wiadomości, umiejętności i postaw w zakresie co najmniej podstawy programowej,
- Procesy zachodzące w przedszkolu zapewniają rozwój podmiotów przedszkola,
- Przedszkole jest centrum kulturalnym, integralnym elementem środowiska, w którym działa, współpracuje z nim na rzecz rozwoju własnego i lokalnego,
- Zarządzanie przedszkolem zapewnia sprawne jego funkcjonowanie i jest zgodne z obowiązującymi przepisami prawa, polityką oświatową państwa i przyjętą koncepcją rozwoju,
- Przedszkole monitoruje i doskonali efekty swojej pracy.