Projekt edukacyjny „Ginące zawody”
W dniu 10 marca dzieci poznawały zawód zegarmistrza Na początek przedszkolaki metodą burzy mózgów podjęły próbę zdefiniowania pojęcia czasu, zegara, odpowiedzieć na pytanie komu i po co jest zegar potrzebny. Dzieci obejrzały film edukacyjny i dowiedziały się na czym polega praca zegarmistrza, jak zmieniały się zegary na przestrzeni lat, rozwiązywały zagadki z Czasoludkiem o różnych z nich i układały według kolejności od najstarszych, po współczesne. Dzieci prezentowały, porównywały, przyniesione z domu zegary, w zabawie „Tik-tak, daję tobie znak”- odszukiwały ukrytych zegarów po ich odgłosach, dzwonkach. Każdy przedszkolak składał z części wylosowany zegar, nazywał, określał liczbę sylab, głoskę na początku słowa. Dzieci poznały także przysłowia związane z czasem i wspólnie je wyjaśniały: „Kto późno przychodzi ,sam sobie szkodzi”, „Wszystko działa jak w szwajcarskim zegarku”.